Betalen

Betalen hoort natuurlijk bij het bestellen van producten. Wij bieden verschillende opties aan om het voor u zo eenvoudig mogelijk te houden. Zo kunt u betalen via iDeal, Credit Card en Paypall. Natuurlijk worden er geen extra kosten in rekening gebracht voor deze betaalmethoden.

Betaling geweigerd of mislukt

Is je betaling via iDEAL mislukt? Check dan eerst even of het geld is afgeschreven of niet. Is dit niet het geval? Dan kun je direct opnieuw een bestelling plaatsen. Is het geld wel van je bankrekening afgeschreven maar heb je na een uur nog geen bevestiging per e-mail ontvangen? Neem dan contact met ons op. We helpen je hier graag bij verder.

Mijn Creditcard- of Paypal-betaling wordt geweigerd

Je hebt jouw bestelling betaald met je creditcard of Paypal en krijgt het bericht dat de betaling is geweigerd.  Zowel Paypal als creditcardbetalingen zijn jammer genoeg gevoelig voor fraudeurs. Betalingen die middels deze betaalwijzen worden voldaan, worden daarom aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd gecontroleerd. Een betaling kan worden afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer de bestelling en betaling plaatsvindt vanaf een onbeveiligde wifilocatie waar vaker fraude is geconstateerd.

Mijn Creditcard- of Paypal-betaling is onterecht geweigerd

Helaas kan het voorkomen dat we onterecht jouw betaling weigeren. Dat is vervelend, excuses hiervoor! Wij hebben helaas geen inzage in de redenen waarom jouw specifieke betaling afgekeurd is. We kunnen een geweigerde betaling ook niet terugdraaien, het gereserveerde bedrag zullen wij niet opnemen en de bestelling is geannuleerd. Charcuterie.nl gebruikt geen ‘zwarte lijsten’ van andere bedrijven en zal op zijn beurt deze afgekeurde betaling nooit delen met andere bedrijven.

Het goede nieuws is dat we met deze controles enorm veel fraudeurs detecteren en kunnen daarmee zowel wijzelf als onze klanten beschermen tegen oneigenlijke betalingen.

Wat moet ik nu doen?

Wij willen net zo graag als jij dat je zo snel mogelijk je pakketje in ontvangst kan nemen. Je kunt jouw bestelling gewoon opnieuw plaatsen. We vragen je dan wel om te betalen via bijvoorbeeld iDEAL of vooruitbetaling. Kunnen we je helpen met het plaatsen van een nieuwe bestelling? Neem dan gerust contact met ons op.

Hoe betalen we je terug?

Hoe wij je terugbetalen ligt volledig aan op welke manier je hebt betaald. Heb je met iDEAL betaald? Dan boeken wij de betaling terug op jouw rekening. Wanneer je met je creditcard hebt betaald en je hebt je volledige bestelling geretourneerd, dan storten we het bedrag terug op je creditcard. Heb je maar een deel van je bestelling retour gestuurd? Dan storten we het geld naar jouw opgegeven rekeningnummer. Wanneer je rekeningnummer niet bekend is, vragen we je vriendelijk deze aan ons door te geven.

Waar kan ik de status van mijn terugbetaling vinden?

De status van je terugbetaling kun je helaas niet ergens terugvinden, maar we verzekeren je dat de betaling binnen 5 werkdagen na afhandeling van de retourzending is gedaan.

Ik heb geen terugbetaling ontvangen.

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. We betalen altijd 3 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 8 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact met ons op.

Facturen

De factuur versturen wij altijd per mail als bijlage van je verzendbevestiging, maar we bewaren hem ook in jouw online account zodat je deze altijd gemakkelijk kunt raadplegen. Heb je een vraag over een factuur, dan kan je altijd even contact met ons opnemen.

Facturen inzien

Wil je jouw facturen inzien? Log dan in op charcuterie.nl. In jouw besteloverzicht kun je de factuur downloaden. Heb je geen online account? Geen zorgen. Wij bewaren al jouw facturen voor jou en sturen deze altijd digitaal mee met de verzendbevestiging.