Onze algemene voorwaarden

Voor iedereen die houdt van simpel en helder, hebben we onze algemene voorwaarden in duidelijke taal opgeschreven. Vinden we zelf ook fijn.

Artikel 1.

 Definities

We hebben geprobeerd deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden. Het is dus niet nodig je om de oren te slaan met definities. Maar wel leuk.

  1. Klant. Koning.
  2. Service. Onze obsessie.
  3. Specialisme. Onze specialiteit.
  4. Eigenzinnig. Een beetje anders.

Artikel 2.

Wie wij zijn

Wij zijn Charcuterie.nl

  1. Wij zijn een online entiteit gespecialiseerd in het ambachtelijke vleeswaren van bij voorkeur Nederlandse bodem.
  2. Je kan ons  bereiken via:Bellen: 010-7988999
    Mailen: contact@charcuterie.nl
    Schrijven: Maria Dermoutpad 5
    2331 HW Leiden

    TwitterTwitter.com/Charcuterie_nl
    Vrienden worden:Facebook.com/Charcuterie_nl

  3. We zijn 5 dagen per week telefonisch bereikbaar, maar mail beantwoorden bijna 24 uur per dag:Maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur
    Zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur
    Zondag van 11.00 tot 17.00 uur
  4. En als je van lange nummers houdt:Dit is ons KvK-nummer: 24330087
    Dit is ons BTW-identificatienummer: 63234300

Artikel 3.

Toepasselijkheid

  1. Wij doen ons best deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor je doen en wat we van jou verwachten. Als je iets bij ons koopt of hebt gekocht, natuurlijk. Anders is het niet zo toepasselijk.
  2. Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Maar zie ook lid 3.

Artikel 4.

Het aanbod

We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, wat het kost en of je het kunt ruilen. Beloofd.

Artikel 5.

De overeenkomst

  1. Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. We doen ons uiterste best om dat ook zo te houden
  2. Als je een bestelling bij ons doet, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail.
  3. Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, maar het meeste vind je ook op onze site. Het is natuurlijk wel handig als je de (digitale) bon goed bewaart.

Artikel 6.

Herroepingsrecht

  1. We doen ons uiterste best om uw bestelling met de groots mogelijke zorg te verwerken. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat u niet tevreden bent over de ontvangen producten of deze niet in goede orde hebt ontvangen. Dan mag je het binnen 7 dagen na ontvangst retourneren. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.

Artikel 7.

Verplichtingen tijdens bedenktijd

product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in ‘winkelstaat’ is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

Artikel 8.

Verzendkosten in geval van herroeping

De kosten van de retourzending zullen wij samen met het verschuldigde bedrag (indien restitutie gewenst is) binnen 3 dagen aan u terugstorten.

Artikel 9.

Verplichtingen van Charcuterie.nl bij herroeping

Zodra jij binnen 7 dagen bij ons aangeeft iets terug te willen sturen, doen wij dit:

  • We sturen na ontvangst van jouw aanvraag een bevestiging, en;
  • We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug.

Artikel 10.

Uitsluiting herroepingsrecht

Je begrijpt vast dat je de Ingewisselde of ingevulde vouchers of tegoedbonnen  niet kunt terugsturen.

Artikel 11.

De prijs

  1. Zie artikel 4.
  2. Er is geen verschil tussen de prijzen in onze winkels en op onze website.
  3. Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  4. Normale verzending tot 10 kilo kost €6,50 per zending.
  5. Normale verzending > 10 kilo kost €13,50 per zending.

Artikel 12.

Conformiteit en Garantie

  1. Zie artikel 4.
  2. Je hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Hierbij volgen we altijd de wet.

Artikel 13.

Levering en uitvoering

  1. Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
  2. Als je voor 14.00 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.
  3. Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo’n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
  4. Als een product beschadigt of kwijtraakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.

Artikel 14.

Betaling

  1. Als wij je vragen een bedrag vooruit te betalen, maken we direct na ontvangst je bestelling in orde.
  2. Klopt iets niet in de betaalgegevens? Laat het ons dan weten.

Artikel 15.

Klachtenregeling

    1. Heb je een klacht? Vervelend.
    2. We doen er alles aan om je klacht te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een mooie procedure voor.
  1. Als je een klacht hebt, laat het ons dan snel weten. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen.
  2. Uiterlijk binnen 2 dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort hoeveel tijd we nodig hebben om het recht te zetten.
  3. Je kunt een klacht over onze producten of service ook indienen bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie via: www.thuiswinkel.org. Maar we helpen je liever zelf. Zie artikel 3, lid 3.

Artikel 16.

Geschillen

Komen we er echt niet uit? Dan kun je besluiten de zaak binnen twaalf maanden voor te leggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl). Als je daarvoor kiest, vinden wij dat oprecht jammer. Maar we respecteren je keuze.

Artikel 17.

Branchegarantie

  1. Wij zijn aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Als de geschillencommissie besluit dat je een betaling tegoed hebt, staat deze organisatie er garant voor dat je die betaling krijgt. Dit geldt in ieder geval voor bedragen tot € 10.000,-.
  2. Als je gebruik wilt maken van deze branchegarantie, moet je dat schriftelijk aan de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie laten weten. Het adres vind je hier.

Artikel 18.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Dit waren onze algemene voorwaarden. Lekker duidelijk, toch? Als wij in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, vind je dat terug op onze website. We zorgen er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor jou.